Directiecomités

Er zijn twee Directiecomités binnen Rode Kruis-Vlaanderen: één voor de Humanitaire Diensten en één voor de Dienst voor het Bloed. Daar waar de Raad van Bestuur de objectieven van de organisatie bepaalt, zijn de Directiecomités verantwoordelijk voor het dagelijks en operationeel beheer. De Directiecomités worden voorgezeten door de gedelegeerd bestuurder. 

Directiecomité Humanitaire Diensten

Het Directiecomité Humanitaire Diensten vergadert in 2018: 18 januari, 1 februari, 15 februari, 1 maart, 22 maart, 5 april, 19 april, 3 mei, 31 mei, 14 juni, 5 juli, 30 augustus, 13 september, 27 september, 18 oktober, 8 november, 22 november, 6 december

Het Directiecomité Humanitaire Diensten vergaderde in 2017 op 19 januari, 2 februari, 16 februari, 2 maart, 16 maart, 30 maart, 18 april,  11 mei, 22 juni, 13 juli, 31 augustus, 21 september, 02 oktober, 26 oktober, 16 november, 30 november, 4 december, 14 december

Stemgerechtigde leden

  • Frank Slootmans, provincievoorzitter West-Vlaanderen
  • Willy Van De Wauw, provincievoorzitter Limburg
  • Pascal Van Waeyenberghe, provincievoorzitter Oost-Vlaanderen
  • Philippe Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder (voorzitter)
  • Pol Casteleyn, provincievoorzitter Vlaams-Brabant
  • Stef Meynendonckx, provincievoorzitter Antwerpen

Leden met adviserende bevoegdheid

  • Carmen Mathijssen, coördinator vrijwilligersbeleid
  • Peter Catry, directeur HR en Humanitaire Diensten
  • Karolien Geudens, financieel directeur
  • Luc Botten, directeur Communicatie & IT
  • Veerle Carpels, directeur Aankoop & Facility management

Directiecomité Dienst voor het Bloed

Het Directiecomité Humanitaire Diensten vergadert in 2018: 17 januari, 31 januari, 14 februari, 28 februari, 14 maart, 28 maart, 18 april, 9 mei, 23 mei, 28 juni, 11 juli, 29 augustus, 19 september, 3 oktober, 24 oktober, 14 november, 28 november, 12 december

Het Directiecomité Humanitaire Diensten vergaderde in 2017 op 9 januari, 23 januari, 6 februari, 26 februari, 20 maart, 16 april, 8 mei, 22 mei, 12 juni, 26 juni, 28 augustus, 18 september, 2 oktober, 23 oktober, 13 november, 27 november, 11 december

 

Samenstelling:

  • An Muylaert, directeur Diagnostiek
  • Bart Horsten, directeur Collectie, Productie en Distributie (vanaf 01/09/19 eindverantwoordelijkheid over Collecte)
  • Jan Ceulemans, manager QA
  • Karolien Geudens, financieel directeur
  • Luc Botten, directeur Communicatie & ICT (t.e.m. 31/08/19 eindverantwoordelijkheid over Collecte)
  • Peter Catry, directeur HR
  • Philippe Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder (voorzitter)
  • Veerle Carpels, directeur Aankoop & Facility management
  • Veerle Compernolle, medisch directeur

Externe mandaten van de leden van de Directiecomités.

      De websites van Rode Kruis-Vlaanderen maken gebruik van cookies om jouw bezoek zo vlot mogelijk te laten verlopen. We installeren daarvoor technische cookies die noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van deze websites en analytische cookies om het algemeen gebruik van de websites te meten. Door verder te surfen op onze websites ga je akkoord met ons cookiebeleid.