Partners en acties

Structurele partners

Nationale Loterij

Dankzij haar spelers helpt de Nationale Loterij  jaarlijks de algemene werking van het Rode Kruis-Vlaanderen financieel te steunen. De Nationale Loterij is dan ook een structurele partner van Rode Kruis-Vlaanderen. Met hun trouwe steun kunnen we de werking van onze organisatie garanderen: meer mensen zelfredzaam maken, meer levens redden en kwetsbare mensen in onze samenleving helpen.

SBS: Vier

Rode Kruis-Vlaanderen en VIER geloven allebei dat kleine daden grote gevolgen kunnen hebben: ieder van ons kan het verschil maken in het leven van een ander. Deze gemeenschappelijke visie heeft ervoor gezorgd dat VIER en het Rode Kruis-Vlaanderen een structurele samenwerking afsloten. Daarbij stel VIER mediaruimte ter beschikking en helpt de zender samen met zijn programma’s, gezichten en medewerkers mee om Vlamingen te mobiliseren om samen het verschil te maken. Want helpen helpt, in alle richtingen.

Financiële steun

BNP Paribas Fortis

BNP Paribas steunt verschillende initiatieven met een positieve impact. Voor Rode Kruis-Vlaanderen creëerde de bank een beleggingsfonds gecreëerd waarbij een deel van de omzet gaat naar vakantiekampen voor maatschappelijk kwetsbare kinderen. Vaak hebben deze kwetsbare kinderen het niet alleen financieel moeilijker, ook sociaal blijven ze aan de zijlijn staan. Dankzij deze steun kunnen deze kinderen, net zoals andere kinderen, ook echt van vakantie genieten: spelen, ravotten en zich uitleven.

Tombolapartners sticker

Dankzij verschillende partners krijgt de jaarlijkse stickerverkoop van Rode Kruis-Vlaanderen een mooie meerwaarde. Vlamingen die de sticker kopen kunnen tal van prijzen winnen. Bovendien krijgen de deelnemende partners een visibiliteit van meer dan 600.000 Vlamingen.

Actie 'Kies Mij’

Tijdens de eindejaarsperiode barst het van de leuke initiatieven en campagnes voor goede doelen. Maar niet iedereen heeft de tijd, of voelt zich geroepen een actie op poten te zetten. Met de actie 'Kies Mij’ kon iedereen helpen door in de supermarkt te kiezen voor bepaalde producten of te winkelen bij één van deze partners: Coca-Cola, JBC, Starbucks of Lipton. Dankzij de steun van deze partners kon iedereen gemakkelijk helpen en kansen geven.

Acties en samenwerkingen

Voka

In 2019 organiseerde Voka Lokaal Mechelen samen met Rode Kruis-Vlaanderen een eerstehulpopleiding  voor een twintigtal ondernemers uit het bedrijfsleven. Naast een opleiding reanimatie en AED-gebruik, konden de deelnemers een leuke netwerknamiddag meepikken.

Brussel Airport Company

Brussel Airport Company organiseerde in het voorjaar van 2019 een teambuilding met overnachting op ons Domein Hotel Polderwind dichtbij Brugge en Blankenberge.

Met deze tweedaagse teambuilding steunden ze het zorghotel en vakanties voor mensen met een zorgbehoefte.

Novartis Vilvoorde

Novartis vindt verantwoord ondernemen van essentieel belang. Daarvoor creëren ze een cultuur van integriteit en willen ethisch leiderschap laten zien. Novartis draagt zorg voor zijn medewerkers en wil een positieve bijdrage aan de gemeenschap leveren. Daarom nemen zij deel aan de 20km van Brussel en organiseren ze jaarlijks een grote bloedinzameling waar hun eigen medewerkers én medewerkers van bedrijven uit de buurt welkom zijn.

Live Nation

Wie Rock Werchter leest, denkt uiteraard meteen aan festivals, zomer en vertier. Maar ook Live Nation zet zich in om de bloedvoorraad op peil te houden voor de zomer. Net op Wereld Bloeddonordag waren de 324 donoren dé artsisten van het moment en konden na hun bloeddonatie shinen op het hoofdpodium. Als dat geen fijne ervaring is!

Tiense suiker-Citrique Belge- Sesvanderhave

Ken jij de suikercyclus? Rode Kruis-Vlaanderen alvast wel. Drie bedrijven (Tiense Suikerraffinaderij, SESVanderHave en Citrique Belge) zetten jaarlijks samen hun schouders onder de organisatie van een grootschalige bloedinzameling voor al hun medewerkers. Ze sparen hiervoor kost nog moeite en verwennen hun donoren met zuurzoete lekkernijen. Tiens bloed smaakt zoet ;-)

Leffe

Naar schatting leven 920.000 Belgische 65-plussers in eenzaamheid. En niet alleen thuis: ook ouderen in woonzorgcentra kunnen zich eenzaam voelen. Leffe wil een verschil maken in het leven van deze ouderen en ondersteunt hiervoor de werking van de Zorgbib. Per verkochte Leffe in december 2017 schonk Leffe 5 eurocent aan Rode Kruis-Vlaanderen om eenzaamheid te helpen doorbreken.

Kellogg

Al meer dan 20 jaar trainen de coaches van Rode Kruis-Vlaanderen eerste hulpverleners bij Kellogg op een innovatieve manier.

Er wordt actief getraind in het bedrijf waarbij reële situaties worden gesimuleerd, zodat er adequaat kan opgetreden worden in het geval van een ongeluk of ziekte.

Contacteer ons via relatiebeheer@rodekruis.be 

×

      De websites van Rode Kruis-Vlaanderen maken gebruik van cookies om jouw bezoek zo vlot mogelijk te laten verlopen. We installeren noodzakelijke en technische cookies voor het goed functioneren van deze websites. Daarnaast gebruiken we analytische en advertising cookies om het algemeen gebruik van de websites te meten en verbeteren. Geef hieronder aan dat je akkoord bent met ons cookiebeleid om verder te surfen.

          Deze noodzakelijke cookies zorgen dat alle onderdelen van de website goed werken. Deze cookies mogen wij plaatsen zonder toestemming. Door verder te surfen op onze websites ga je akkoord met het gebruik van de noodzakelijke cookies. 

          We gebruiken cookies voor functionele doeleinden. Dit wil zeggen dat deze cookies noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van onze websites.  Deze cookies identificeren en houden jouw (taal)voorkeuren bij en registeren of je cookies hebt geaccepteerd.

          We gebruiken cookies voor analytische doeleinden. Deze cookies verzamelen informatie over de technische gegevens van de uitwisseling of over het gebruik van de websites (bezochte pagina’s, gemiddelde duur van het bezoek,…), dit om de werking van de site te verbeteren. We doen hiervoor beroep op Google Analytics (in overeenstemming met de Google Analytics Terms of Use: https://www.google.com/analytics/terms/us.html).

          We gebruiken cookies voor advertising. Deze cookies geven ons statistieken (die niet herleidbaar zijn tot individuele gebruikers) om onze online communicatie over en werving voor onze activiteiten op diverse kanalen te verbeteren en af te stemmen op maat van jouw behoeften. Door deze cookies te aanvaarden, aanvaard je ook het gebruik van Facebook-pixel.