Feedback Tevredenheidsonderzoek

03/03/20

Als organisatie blijven we steeds innoveren en zoeken we naar opportuniteiten voor verbetering. Een bevraging bij onze klanten is een ideaal platform om vast te stellen waar we naar buiten toe kunnen inspelen op de noden en wensen.  

We stellen vast dat onze klanten over het algemeen heel tevreden zijn over de samenwerking met het Laboratorium voor Klinische Biologie. Slechts 3% geeft aan maar matig tevreden te zijn over één van de onderwerpen van de enquête. Uiteraard kan het altijd beter. Aandachtspunten voor verbetering worden hieronder dan ook toegelicht. 

Optimalisatie van het team en processen

Uit de bevraging blijkt dat er ruimte voor optimalisatie is in onze huidige procedures voor het plaatsen van bestellingen en de leveringen ervan. Afgelopen jaar is -  met de aanstelling van Bart Horsten als Directeur CPD - het organogram van de Dienst voor het Bloed verder ingevuld waarbij verder afgestapt wordt van de tweedeling medisch versus operationele directie. Bart is samen met zijn vernieuwde team verantwoordelijk voor het verzamelen, bewerken, vrijgeven en distribueren van bloedproducten.

De bereikbaarheid en expertise van onze medewerkers is eveneens belangrijk voor onze klanten. Eind 2019 werd Marie-Paule Emonds aangesteld als Directeur Klinisch Advies. Hiermee wordt een nieuw luik toegevoegd aan de werking van de Dienst voor het Bloed dat als doel heeft de adviesverlening naar ziekenhuizen op een meer gestandaardiseerde wijze uit te bouwen en zo de klantentevredenheid verder te verhogen.

Ten slotte wordt aangegeven dat de rapportagesnelheid verbeterd kan worden. Het Laboratorium voor Klinische Biologie zet maximaal in op het rapporteren van resultaten via elektronische weg via eHealth (*.txt of *.hl7). De nodige informatie kan gevonden worden op de website van eHealth. Bij vragen om eHealth rapportage te implementeren kan steeds contact opgenomen worden via eHealth@rodekruis.be.