Penningmeester

Onze afdeling is dringend op zoek naar een nieuwe penningmeester om ons afdelingscomité aan te vullen.

Waarom een penningmeester?

De penningmeester staat, onder de verantwoordelijkheid van de voorzitter, in voor het gehele financiële beheer van de afdeling, en brengt daar regelmatig verslag over uit tijdens Afdelingscomités en naar de Financiële Dienst.

Je rol als penningmeester

Je staat in voor de boekhouding van de afdeling, je betaalt facturen, volgt op dat klanten hun facturen tijdig betalen en houdt de rekeningen bij. Je zorgt voor de verwerking en de uitbetaling van de door de voorzitter goedgekeurde kostenvergoedingen voor de vrijwilligers. Je verwerkt ook de giften van de afdeling in OLGA zodat de schenkers een fiscaal attest ontvangen. Je bezorgt tijdig het door jouw Afdelingscomité goedgekeurde boekhoudkundig verslag van de afdeling aan de Financiële Dienst. Samen met de Afdelingsvoorzitter en de leden van het Afdelingscomité stel je de begroting van de afdeling op, die je voorlegt aan de Regiovoorzitter. Je voert regelmatige begrotingscontroles uit.

Voor een volledige omschrijving kan je dit document raadplegen.