Dubbele registraties voorkomen
Om dubbele registraties in CRM te vermijden volg je voor het registreren van een nieuwe vrijwilliger of cursist eerst deze stappen.
Zoek in CRM of de kandidaat vrijwilliger/cursist al in CRM staat!
Klik op "er zijn filters actief | Wissen".
Waarom?
CRM staat standaard op jou gegevens ingesteld (je afdeling, je provincie).
De kandidaat moet gezocht worden in het hele CRM en niet enkel op jouw afdelingsniveau.
Met wissen worden alle ingestelde filters verwijderd zodat je zoektocht in het hele CRM kan beginnen.
Geef de naam van je kandidaat vrijwilliger in en klik op "ZOEKEN".
Wordt de naam niet gevonden, maak dan een nieuwe kandidaat vrijwilliger aan
via "+ persoon toevoegen".
Verschijnt de naam wel op je lijst, kijk dan naar de geboortedatum.
Is deze dezelfde als jou kandidaat, vul dan verder de gegevens van je nieuwe vrijwilliger/cursist in en
maak er "kandidaat" van.
Is het niet de juiste persoon die in CRM staat, maak dan een nieuwe kandidaat vrijwilligers/cursist
aan.