Word een betere versie van jezelf, een jij+

Mechelen, 17 maart 2016 - Het is je misschien ook al opgevallen, heel wat mensen hebben de afgelopen dagen een rood kruisje aan hun profielfoto op Facebook en Twitter toegevoegd. Letterlijk duizenden kruisjes overspoelen Vlaanderen (wij tellen er momenteel meer dan 25.000). Al deze mensen zijn een +!

Een plus?

Ja, het zijn mensen die op de één of andere manier het Rode Kruis ondersteunen en zo én andere mensen helpen én op die manier ook een betere versie van zichzelf worden: een jij+. En we zijn op zoek naar NOG meer mensen, nog meer plussen! Ook al engageren duizenden mensen zich voor het Rode Kruis, het aantal vrijwilligers en bloedgevers daalt elk jaar lichtjes.

We hebben verschillende “functies” binnen Rode Kruis-Vlaanderen, die we graag ingevuld zien. De lijst vind je op wordeenjijplus.be.  Iedereen kan op zijn of haar manier helpen en een + verdienen.  Tegelijk krijg je ook een idee van wat Rode Kruis-Vlaanderen allemaal doet.

Voor elk wat wils

Concreet roepen we mensen op om zich vanaf 17 maart te registeren op www.wordeenjijplus.be om zo te ontdekken hoe zij kunnen helpen.  We zoeken bijvoorbeeld 65 logistieke vrijwilligers voor onze vakantiekampen, 40 lesgevers die vrijwillig een eerstehulpcursus willen geven, 270 online ambassadeurs, 12 466 donoren met bloedgroep A+,  enz… (de volledige lijst vind je op www.wordeenjijplus.be). Wie zich registreert mag ook een + bij zijn of haar naam/profielfoto zetten.

Hulp van fiere +++++++++

Veel van onze 180.000 bloeddonoren, 13.500 vrijwilligers en andere sympathisanten zetten hun schouders mee onder deze campagne en laten fier zien dat ze een + zijn door een rood kruisje toe te voegen aan hun profielfoto op sociale media.

Ook heel wat bekende Vlamingen en politici zijn intussen (volledig vrijwillig, hoe kan het ook anders?) een + geworden. Gella Vandecaveye is bijvoorbeeld al jarenlang een trouwe bloeddonor, Maggie De Block ondersteunt ons ook net als Jo van Deurzen en heel wat andere politici zoals Bart Tommelein die binnenkort een eerstehulpcursus voor zijn hele kabinet organiseert, Francesca Vanthielen zocht de afgelopen maanden woningen voor erkende vluchtelingen enz...  Met deze campagne hopen we ook de rest van de Vlaamse bevolking over de streep te trekken.

De campagne jij+

Op alle grote televisiezenders zullen vanaf 17 maart spotjes te zien zijn om de Vlaming aan te moedigen om een jij+ te worden. Ook op de radio zullen luisteraars aangemoedigd worden om een beter versie van zichzelf te worden.