Rode Kruis-Vlaanderen bedankt 310.000 stickerkopers

Mechelen, 12 mei 2021. Eén week na het einde van de 60ste stickeractie van Rode Kruis-Vlaanderen maakt de organisatie de balans op en wil ze alle stickerkopers bedanken. Een tweede editie zonder verkoop op kruispunten maar dat weerhield de vrijwilligers niet om alles uit de kast te halen om zoveel mogelijk sticker te verkopen. In het totaal werden zo’n 310.000 stickers verkocht, de helft in vergelijking met andere jaren.

De stickeractie van het Rode Kruis is een begrip in Vlaanderen: eind april verkopen Rode Kruisvrijwilligers stickers aan onder andere kruispunten om hun lokale werking te financieren. Een actie die doorgaans op succes kan rekenen waardoor Rode Kruisafdelingen in jouw buurt kunnen blijven investeren in eerstehulpposten, interventiekledij, opleidingen…

310.000 keer bedankt!

Door de coronacrisis zag de stickeractie er ook dit jaar anders uit dan gewoonlijk. Samen met de vrijwilligers trok de organisatie alle registers open om er een geslaagde editie van te maken. Na twee weken klokt de actie af op 310.000 verkochte stickers, de helft van de voorbije jaren. “Ondanks de alternatieve verkoopkanalen leert dit resultaat ons dat de kracht van vrijwilligers op kruispunten niet zomaar te compenseren is,” aldus Nena Testelmans, woordvoerder van Rode Kruis-Vlaanderen. “We willen alle stickerkopers én verkopers bedanken voor hun steun en inzet en kijken alvast uit naar een volgende coronavrije editie.”

Impact op lokale Rode Kruiswerking

De impact van de twee corona-edities van de stickeractie is moeilijk in te schatten en is voor elke Rode Kruisafdeling anders. Ongetwijfeld zullen sommige Rode Kruisafdelingen aankopen of vernieuwingen noodgedwongen moeten uitstellen. Wie de lokale Rode Kruisafdelingen na de stickeractie graag wil steunen, kan dat door middel van een gift via www.rodekruis.be/injouwbuurt. Zo kunnen vrijwilligers in jouw buurt kunnen blijven helpen. “Rode Kruisbloed kruipt waar het niet gaan kan en Rode Kruisvrijwilligers zullen altijd het beste van zichzelf geven om de nodige ondersteuning en hulp te bieden”, besluit Testelmans.

De stickeractie werd mede mogelijk gemaakt door volgende partners: Studio 100, SBS Belgium, Delhaize, Dovy keukens, Samsung, Bobbejaanland, CenterParcs, Bike Republic en Nationale Loterij.

×