Stickeractie Rode Kruis-Vlaanderen officieel van start

Sticker Rode Kruis-Vlaanderen 2022

Eerste post-covid stickerverkoop moet lokale Rode Kruisafdelingen broodnodige inkomsten geven.

De 14-daagse stickeractie van Rode Kruis-Vlaanderen is zonet officieel in gang getrapt. Een belangrijk moment, omdat het gaat over de eerste post-covid stickeractie, waardoor de Rode Kruisvrijwilligers eindelijk terug ongehinderd op pad kunnen. De organisatie hoopt op die manier, na twee moeilijke jaren met een sterk teruggevallen verkoop, terug aan te knopen met het resultaat van pre-covid jaar 2019: drie miljoen euro.

Met Disneyland® Paris – dat dit jaar 30 kaarsjes uitblaast – als partner en met Minnie Mouse op de sticker heeft de 14-daagse actie alvast een sterke basis om een succes te worden. Die nieuwe sticker moet alle Vlamingen overtuigen om de 228 lokale Rode Kruisafdelingen financieel te steunen. De opbrengsten van de stickeractie gaan namelijk integraal naar hun werking.

De boodschap van Rode Kruis-Vlaanderen en Disneyland® Paris is daarom duidelijk: wie hulp nodig heeft, kan altijd rekenen op één van de 13.000 Rode Kruisvrijwilligers in deze lokale afdelingen. Maar nu zijn zij het die even hulp nodig hebben, financiële hulp. En door een sticker te kopen, steun je specifiek jouw lokale Rode Kruis. Want hiermee investeren de vrijwilligers in ambulances, interventiekledij, materiaal voor eerstehulpopleidingen, materiaal voor eerstehulpposten, en nog veel meer.

Opnieuw ongehinderd op pad

De actie loopt van vandaag tot donderdag 5 mei. De prijs voor de sticker blijft ongewijzigd op 5 euro en is in heel Vlaanderen te verkrijgen. Je zal de Rode Kruisvrijwilligers onder andere vinden op kruispunten (eindelijk terug na 2 jaar!) en parkings van shoppingcenters & warenhuizen.

Daarnaast wordt er ook ingezet op extra verkoopkanalen. Dat wil zeggen dat de sticker tevens te koop is bij verschillende lokale handelaars en online via www.koopdesticker.be. Daar moet je dan aangeven naar welke lokale afdeling jouw bijdrage gaat.