Kies mij: Rode Kruis lanceert nieuwe eindejaarscampagne

En maakt helpen daarmee gemakkelijker dan ooit

Het Belgisch Rode Kruis (Rode Kruis-Vlaanderen en Croix-Rouge de Belgique communauté francophone) lanceert op 15 december zijn nieuwe eindejaarscampagne: ‘Kies mij’. Daarmee richt de organisatie zich ook tot mensen die zich niet meteen geroepen voelen om tijdens de eindejaarsperiode grootse acties op poten te zetten om geld in te zamelen voor een goed doel. Of hier simpelweg geen tijd voor hebben. Van 15 december tot 15 januari kan iedereen producten kopen of winkelen bij de partners die het Kies Mij-logo dragen. Een heel gemakkelijke manier om te helpen, want een deel van de opbrengst van die producten gaat naar het Belgische Rode Kruis.

Drempels verlagen

Tijdens de eindejaarsperiode barst het van de leuke initiatieven en campagnes voor goede doelen. Maar niet iedereen voelt zich geroepen om een actie op poten te zetten of kan op een sociaal netwerk terugvallen om zich te laten sponsoren voor de goede zaak. Daarom richt het Rode Kruis zich op mensen die wel wíllen helpen, maar niet meteen de tijd, de energie of het netwerk hebben om een geldinzamelingsactie te organiseren. De zogenaamde unserved audience. Door de Kies mij-producten te kopen, kan iedereen op een heel eenvoudige, laagdrempelige manier het goede doel steunen. Helpen was nog nooit zo gemakkelijk!

4 grote partners helpen helpen

De vrijwilligers van het Rode Kruis worden vaak als een evidentie gezien. Als hulp die er altijd is wanneer het noodlot – hoe klein of hoe groot ook – toeslaat. En dat klopt, die vrijwilligers staan effectief altijd klaar om te helpen. Maar dat kunnen ze niet zonder de steun van de bevolking. “We zijn een organisatie die gedreven wordt door de belangeloze inzet van vrijwilligers en die zelf moet voorzien in haar middelen", zegt Ine Tassignon, woordvoerder van Rode Kruis-Vlaanderen. "Door helpen dit eindejaar extra gemakkelijk te maken, hopen we te kunnen rekenen op de steun van heel veel mensen zodat we onze missie kunnen verder zetten: het helpen van de meest kwetsbare mensen in de samenleving.”

Hulp voor 4 grote projecten

Coca-Cola, JBC, Starbucks en Lipton ondersteunen de actie door hun producten of winkels te labelen met ‘Kies mij’. De opbrengst hiervan gaat naar vier heel specifieke activiteiten van het Rode Kruis: eerstehulpopleidingen, hulp op evenementen, de strijd tegen kansarmoede en het Brugvrijwilligerproject. Deze vrijwilligers slaan een brug tussen school en thuis door maatschappelijk kwetsbare leerlingen de extra begeleiding te geven die ze nodig hebben. Door producten van Coca-Cola of Lipton te kopen of voor JBC of Starbucks te kiezen, zet je mee je schouders onder één van deze vier projecten. Zo help je het Rode Kruis helpen… en daar word je zelf ook beter van!

Meer info op kiesmij.be