Exclusieve Playmobilvrijwilligertjes sieren Rode Kruissticker

MECHELEN - 16 februari 2019. Rode Kruis-Vlaanderen stelt zijn nieuwe sticker vandaag met veel trots voor. De alom bekende speelfiguren van Playmobil krijgen dit jaar de eer om dé Rode Kruissticker, wereldbekend in Vlaanderen, te sieren. De figuurtjes werden voor de gelegenheid én voor de allereerste keer omgetoverd tot exclusieve miniatuur Rode Kruisvrijwilligers. ‘Een tof extraatje voor onze vrijwilligers, die jaarlijks honderdduizenden exemplaren van deze stickers verkopen. Want wie wil er nu geen Playmobilversie van zichzelf?’ klinkt het bij het Rode Kruis. Voor 5 euro leg je de sticker binnenkort achter je voorruit.

Mini-held

Met haar bekende speelfiguren van 7,5 cm groot en meer dan 30 verschillende speelwerelden, prikkelt Playmobil wereldwijd de fantasie van kinderen en stimuleert hen bij het regisseren van hun eigen avonturen en rollenspellen. De fantasie van kinderen is grenzeloos, even grenzeloos als de toewijding van de Rode Kruisvrijwilligers om de meest kwetsbare mensen in de wereld te helpen. Daarom koos Rode Kruis-Vlaanderen voor het iconische plastic poppetje als nieuwe stickerfiguur. Het resultaat is een sticker gevuld met mini-helden, waarvoor Playmobil zich liet inspireren door de Rode Kruisvrijwilligers. Want helden, dat zijn ze!

Help lokale helden

Vanaf donderdag 25 april verschijnen de Rode Kruisvrijwilligers weer massaal in het straatbeeld voor hun jaarlijkse stickerverkoop. En dat met slechts één doel: zoveel mogelijk stickers verkopen. Zoals elk jaar gaat de opbrengst van de stickeractie integraal naar de lokale Rode Kruisafdelingen. Hiermee kunnen de afdelingen investeren in nieuw materiaal zoals ambulances en interventiekledij of kunnen ze zorgen voor meer eerstehulpopleidingen en bijscholingen voor hulpverleners.

Door te investeren in een sticker, help je hen dus anderen te helpen én investeer je eigenlijk ook in jezelf. De pleister die je op je wonde geplakt krijgt na een val over een haring op de camping van je favoriete festival? Juist, die is er dankzij de inkomsten van de stickeractie.

Een tip voor iedereen die deze lokale helden wil steunen: bereid je voor en houd vanaf 25 april 5 euro in de aanslag in je auto!

Voor het eerst in Vlaanderen: de sticker online te koop!

Kom je toch geen stickerverkoper tegen maar wil je wel je lokale afdeling steunen? Dan kan je voor de allereerste keer online een sticker kopen. Surf vanaf 25 april naar www.koopdesticker.be, kies de afdeling die je wilt steunen en krijg de sticker enkele dagen later thuis bezorgd!

De fantasie van kinderen is grenzeloos – net zoals de toewijding van de vrijwilligers van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Door te kiezen voor het iconische plastic poppetje als nieuwe stickerfiguur, wil Rode Kruis-Vlaanderen stimuleren dat Rode Kruishelpers een rol gaan spelen in de fantasiewereld van kinderen. Een helpende attitude kan niet vroeg genoeg aangeleerd worden!