Doneer een sollicitant

Mechelen 11 oktober 2016. Dat je bij Rode Kruis-Vlaanderen geld en bloed kan doneren, dat spreekt voor zich. Maar vanaf nu vraagt de organisatie ook om sollicitanten te doneren. Hoogst ongewoon binnen het Human Resource gebeuren maar niet echt onlogisch.

‘Heel wat bedrijven krijgen vaak meer dan één goede kandidatuur binnen voor een bepaalde functie. Je hebt ook heel wat goede spontane sollicitaties – maar meestal kan je maar één persoon voor één functie aannemen’, legt Peter Catry – Human Resource Directeur bij Rode Kruis-Vlaanderen uit. ‘Zonde om die mogelijk goede werkkrachten verloren te laten gaan – je kan ze beter aan ons doneren. ‘

Open brief aan CEO’s

En die vraag stelt Rode Kruis-Vlaanderen vandaag ook letterlijk aan alle CEO’s van grote bedrijven in een open brief in verschillende kranten. ‘Rode Kruis is en blijft een sterk merk, maar we merken dat we als werkgeversmerk nog marge hebben om te groeien. Kandidaten weten nog onvoldoende dat Rode Kruis-Vlaanderen als werkgever ook veel te bieden heeft.  Carrièrekansen, doorgroeimogelijkheden en leertrajecten bestaan bij ons ook. We zijn een uiterst professionele organisatie die alle activiteiten evidence-based onderbouwt en die ook marktconform verloont,’ gaat Peter Catry verder. Onze huidige medewerkers komen ook van toonaangevende bedrijven en organisaties zoals Deloitte, Atlas Copco, VRT, verschillende universiteiten, enz.

45 vacatures

De organisatie heeft op dit moment maar liefst 45 openstaande vacatures, gaande van verpleegkundigen, ICT-profielen, boekhouders tot manager Eerste Hulp en directiefuncties. Het invullen van deze functies verloopt niet altijd even vlot. Sollicitanten hebben vaak een verkeerd beeld van de organisatie. ‘Omdat we enerzijds niet als werkgever gekend zijn. Anderzijds omdat sollicitanten vaak geen idee hebben hoe professioneel en procesgedreven onze werking is. Vaak starten ze dan ook met verkeerde verwachtingen of een verkeerd profiel aan een sollicitatie. We hopen om dat met deze campagne ook recht te zetten’, besluit Peter Catry.

Alle jobs vind je op http://www.doneereensollicitant.be
Op dit ogenblik werken er 1418 mensen bij Rode Kruis-Vlaanderen