Daar zijn ze weer! Rode Kruis trapt stickerverkoop af

Woensdag 24 april 2019 — Het is weer zover! Elk jaar trekken de vrijwilligers van Rode Kruis-Vlaanderen twee weken lang de straat op. Je komt hen tegen op kruispunten, in winkelcentra en op drukbezochte plaatsen met maar één doel: zoveel mogelijk stickers verkopen.

Steun de lokale werking

Eén sticker kost 5 euro, die integraal naar de lokale afdeling gaat. Dat geld wordt gebruikt voor de aankoop van eerstehulpmateriaal, ziekenwagens of lesmateriaal voor eerstehulpopleidingen. Door een sticker te kopen help je de vrijwilligers dus écht helpen! Tegelijk investeer je ook in jezelf: we wensen je het niet toe, maar misschien heb jij deze zomer wel hulp nodig van één van onze vrijwilligers. En die hulp kan jou enkel geboden worden als de lokale Rode Kruisafdeling daar de nodige (financiële) middelen voor heeft.

Online te koop

Nieuw sinds dit jaar: de Rode Kruissticker is voor de allereerste keer ook online te koop! Op www.koopdesticker.bekan je vanaf vandaag terecht om de sticker te bestellen. Tijdens het bestelproces kan je aanduiden welke afdeling je wil steunen, waarna de sticker bij je thuis wordt bezorgd. In het verleden kreeg Rode Kruis-Vlaanderen immers af en toe reacties van teleurgestelde mensen die geen stickerverkoper gezien hadden, maar wel heel graag hun steentje wilden bijdragen. Op deze manier heeft iedereen de kans om een afdeling naar keuze te steunen. Nog een nieuwigheid: de grote sticker bestaat uit verschillende uitneembare figuurtjes, voor nog meer stickerplezier!

Bob uit Thuis geeft het goede voorbeeld

Christophe Haddad - beter gekend als Bob, het technologische brein achter architectenbureau Boowie uit Thuis – was vandaag de eerste die een Rode Kruissticker kocht. En dat is niet toevallig: Christophe is één van de Suzuki Seven, de zeven trotse ambassadeurs van de Suzuki Swift. En laat dàt net de auto zijn die je kan winnen door het kopen van een sticker. Elke sticker is immers een tombolalotje waarvan de hoofdprijs de Suzuki Swift is.

Collector’s item

Dit jaar siert het Playmobilmannetje de sticker. Met haar bekende figuurtjes prikkelt Playmobil wereldwijd de fantasie van kinderen en stimuleert hen bij het regisseren van hun eigen avonturen en rollenspellen. “Het resultaat is een sticker gevuld met mini-helden, waarvoor Playmobil zich liet inspireren door de Rode Kruisvrijwilligers”, zegt Ine Tassignon van Rode Kruis-Vlaanderen. “Want helden, dat zijn ze!” Playmobil maakte ook een écht mannetje maken van de Rode Kruisvrijwilliger. Er zijn maar 10.000 exemplaren van te koop – spreek dus op tijd een vrijwilliger aan om jouw collector’s item te bemachtigen!

#Stickfie

Koop jij vanaf 25 april dé Rode Kruissticker? Laat het ons weten en post een selfie met de sticker – een #stickfie dus! - op Instagram, Twitter of onze Facebookpagina.