;

Vaak gestelde vragen de Rode Kruis-Vlaanderen Dag

Wat is de Rode Kruis-Vlaanderen Dag ?

Elk jaar, met uitzondering van 2020 omwille van Covid-19-maatregelen, organiseert Rode Kruis-Vlaanderen een dankfeest voor al zijn vrijwilligers en donoren. Dit jaar trekken we daarvoor naar Plopsaland De Panne voor een dag vol pretparkpret.

Elke donor of vrijwilliger die actief was de afgelopen twee jaar (2019 en 2020) en waarvan we een emailadres hebben, krijgt een uitnodiging en gratis ticket voor het park. Max. 5 personen die onder hetzelfde dak wonen, krijgen een uitnodiging. Het feest gaat door van 11 t.e.m. 14 november 2021.

Waarom gaat de Rode Kruis-Vlaanderen Dag door in Plopsaland?

Dankzij een mooie samenwerking met Studio 100 , zelfs na de moeilijke coronatijden kunnen we dit jaar de Rode Kruis-Vlaanderen Dag organiseren in Plopsaland De Panne en kunnen we jullie in de bloemetjes zetten met een leuke gezinsactiviteit.

Hoe moet ik me inschrijven?

Inschrijven voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag doe je via deze link.

Opgelet: schrijf je in met het mailadres waarop je je uitnodiging voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag kreeg. Zoniet zal de inschrijving niet lukken.

Waarom kan ik enkel online inschrijven?

De afgelopen maanden heeft de wereld een grote digitale sprong gemaakt. Van online shoppen over contactloos betalen. Ook Rode Kruis-Vlaanderen stapt op deze digitale trein. Bovendien vermijden we zo ook heel wat papier.

Tot wanneer kan ik me inschrijven voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag?

Reserveer je plaatsen op de Rode Kruis-Vlaanderen Dag voor 25 oktober. De Rode Kruis-Vlaanderen Dag zelf gaat door van 11 t.e.m. 14 november.

Hoeveel plaatsen mag ik reserveren?

Per inschrijving kan je maximaal zes tickets reserveren: de donor/vrijwilliger + 5 gezinsleden die onder het zelfde dak wonen.

Plopsaland is een gezinsactiviteit bij uitstek, de Rode Kruis-Vlaanderen Dag samen beleven is een waardevol cadeau. Vandaar dat we een maximum aantal personen hebben bepaald.

Waarom kan ik me alleen inschrijven met gezinsleden onder hetzelfde dak?

De Rode Kruis-Vlaanderen Dag is een gezinsactiviteit, daarom kan je enkel gezinsleden meenemen.

Wat als we met meer dan 6 gezinsleden wonen onder hetzelfde dak?

Je kan de dag zelf aan de kassa van Plopsaland De Panne bijkomende tickets kopen.

Kan ik bijkomende vrienden/kinderen uitnodigen die niet onder hetzelfde dak wonen?

Je kan de dag zelf aan de kassa van Plopsaland De Panne bijkomende tickets kopen.

Moet ik ook reserveren voor kinderen onder de 85cm?

Ja, ook voor kinderen kleiner dan 85cm moet je een ticket reserveren.

Waarom moet ik een bijdrage van €5,00 betalen?

Voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag zijn er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Om te vermijden dat mensen tickets reserveren, maar vervolgens niet naar het event komen, rekenen we een reservatiekost aan. Zo willen we ervoor zorgen dat iedereen die graag wil komen, dat ook kan. De €5,00 reservatiekost krijg je terug in de vorm van een ‘Plopsa giftcard’: een waardebon met dezelfde waarde die je kan gebruiken in het park. 

Kun je toch niet komen en annuleer je je tickets niet, dan krijg je de 5 euro niet terug.

Op voorhand annuleren kan wel, dan krijg je ook je 5 euro teruggestort. Zo kunnen we nog andere mensen blij maken met de vrijgekomen tickets.

Kan ik online betalen of nadien betalen?

De bijdrage van €5,00 betaal je online op het einde van je inschrijving. Je betaalt met Bancontact.

Kan ik mijn inschrijving annuleren of wijzigen?

Kan je toch niet naar de Rode Kruis-Vlaanderen Dag komen? Dan kan je je inschrijving weer annuleren. Doe dit voor 25 oktober. De aangerekende €5,00 krijg je teruggestort.

De plaatsen voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag zijn beperkt (en ook gewild). Indien je niet kan komen, annuleer dan zeker je reservering. Zo kunnen we je ticket doorgeven aan mensen op de wachtlijst.

Je inschrijving wijzigen of annuleren doe je via https://rodekruisfeest.schrijf-me-in.be/annuleren.

Wanneer krijg ik mijn tickets toegestuurd?

Je kan op 30 oktober een mail verwachten met daarin alle praktische info rond het event en een downloadlink voor jouw tickets.

Inschrijven en uitschrijven kan tot en met 25 oktober.

Ik kreeg geen bevestigingsmail, wat nu?

Als je inschrijving correct is en je hebt deze bevestigd, wordt een bevestigingsmail verstuurd naar het mailadres dat je opgaf. Ontvang je geen mail? Stuur dan een mailtje naar rodekruisfeest@rodekruis.be.

Hoe kan ik Plopsaland De Panne het best bereiken?

Plopsaland is zowel met de auto en de trein goed bereikbaar. Op de website van het pretpark vind je meer informatie over de bereikbaarheid. Route | Plopsaland De Panne

Waar kan ik parkeren?

Plopsaland heeft een ruime parking waar je zeker terecht kan. Meer informatie vind je op hun website: Parkeren | Plopsaland De Panne

Een parkeerticket kost 12,50 euro. (info onderaan de pagina)

Is dit een gratis evenement?

Als dank voor je inzet tijdens de voorbije twee jaar krijg je van het Rode Kruis een gratis inkomticket voor het pretpark Plopsaland. Je kan daarmee overal in het park op de gratis attracties.

Wat als het park opnieuw moet sluiten en de Rode Kruis-Vlaanderen Dag weer niet kan doorgaan?

Als de Rode Kruis-Vlaanderen Dag om een reden niet door zou kunnen gaan, dan zal de bijdrage van €5,00 teruggestort worden en zullen we evalueren of er een nieuwe datum wordt gepland.

Ben ik verplicht een mondmasker te dragen in het park?

Controleer voor je bezoek aan Plopsaland altijd goed de geldende maatregelen. Je vindt ze via onderstaande link.

Vragen en antwoorden: maatregelen in het park | Plopsaland De Panne

Moet ik een Covid Safe Ticket, vaccinatiebewijs of negatieve PCR-test meebrengen bij mijn bezoek aan Plopsaland De Panne?

Als Rode Kruis-Vlaanderen volgen wij hierin graag de gezonheidsmaatregelen van Plopsa. Dat zijn:

Vanaf 29 oktober 2021 hebben bezoekers vanaf 16 jaar een Covid Safe Ticket (Europees digitaal coronacertificaat) nodig om Plopsaland De Panne of Mayaland Indoor te bezoeken. Je Covid Safe Ticket zal bij de ingang van het park gecontroleerd worden. Hou dus zeker je Covid Safe Ticket, identiteitskaart, ticket of abonnement en je eventuele reservatie bij de hand.

Mag ik mijn hond meenemen naar het park?

Dieren (met uitzondering van blindengeleidehonden en assistentiehonden met officieel hondenjasje) zijn niet toegelaten in het park.

Moet ik het treinticket of het parkeerticket voor de wagen zelf betalen?

De toegang tot Plopsaland De Panne wordt je volledig gratis aangeboden. Echter, de verplaatsing naar het pretpark en parkingkosten moeten door jezelf betaald worden. Een parkeerticket kost €12,50.

Is het park toegankelijk voor rolstoelen?

Plopsaland De Panne is vlot toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Rolstoelen worden, mits tijdige reservering en minstens 48 uur op voorhand, gratis ter beschikking gesteld aan de infobalie. Je kan de gratis rolstoel reserveren via info@plopsa.be, dit is aangeraden omdat het aantal beperkt is. Als waarborg vraagt het park een identiteitsbewijs.

Ik ben donor, ik heb bloed, plasma of bloedplaatjes gegeven in 2019 en 2020 en heb geen emailadres. Hoe kan ik mij inschrijven voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag?

In dat geval kan je een mail sturen naar donoradministratie@rodekruis.be met volgende gegevens: naam, voornaam, geboortedatum, donornummer en emailadres.

Wij zullen je emailadres toevoegen aan je donorprofiel. Dat emailadres zullen we dan ook gebruiken voor toekomstige communicatie.

In de laatste week van september ontvang je de uitnodiging voor de Rode Kruis-Vlaanderen dag op je emailadres.

Deze procedure geldt tot 25/09. Daarna kunnen we je niet meer uitnodigen op de Rode Kruis-Vlaanderen dag.

Ik deed een bloed-, plasma- of bloedplaatjesdonatie in 2021, maar kreeg geen uitnodiging. Klopt dat?

Voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag die doorgaat in november 2021 nodigen we donoren uit die een donatie deden in 2019 of 2020. Kwam je in 2021 doneren en doneerde je de afgelopen twee jaar niet? Dan krijg je voor het feest van volgend jaar een uitnodiging opgestuurd. 

Tot dan! 

Ik ben op verschillende manieren ingeschreven bij Rode Kruis-Vlaanderen, daardoor kreeg ik de uitnodiging op verschillende emailadressen. Mag ik dan meerdere keren inschrijven?

Nee, je mag maar 1 keer inschrijven per gezin. Je kan maximaal 6 tickets reserveren.

Ik ben donor en ik kan me niet meer inschrijven.

Gezien het overweldigend succes zijn de 4 dagen van de Rode Kruis-Vlaanderen Dag reeds volzet. Ook de wachtlijsten hebben we moeten afsluiten.

Vanaf eind oktober zullen de donoren die op de wachtlijsten staan en waarvoor er plaats vrijkomt, een bevestigingsmail krijgen. Indien je daarna nog annuleert word je niet meer terugbetaald..

De donoren die uiteindelijk geen plaats krijgen, zullen de €5 reservatiekosten helemaal terugbetaald krijgen. Alle terugbetalingen worden op 31 oktober uitgevoerd.

Ik sta op de wachtlijst en betaalde de €5 reservatiekost, wat nu?

Na 25 oktober worden alle beschikbare tickets herverdeeld onder mensen op de wachtlijst. 

Als er voor jou een ticket beschikbaar is, zijn we heel blij je te mogen verwelkomen op de Rode Kruis-Vlaanderen Dag. 

Zijn er geen tickets meer beschikbaar? Dan wordt je reservatiekost van €5 volledig terugbetaald. 

Op welk mailadres krijg ik mijn tickets?

Donoren en crisisvrijwilligers krijgen hun tickets op het mailadres waarmee ze zich inschreven. 

Vrijwilligers krijgen de tickets op het vrijwilligersmailadres. 

Kan ik in het Plopsa Hotel overnachten?

Wie wil kan tijdens de Rode Kruis-Vlaanderen Dagen overnachten in het Plopsa Hotel op eigen kosten. Je kan boeken via https://plopsahotel.be/nl/boeken.

Speciaal voor de Rode Kruis-Vlaanderen Dag kan je genieten van 25% korting met code RODEKRUIS25.  

Ik heb mijn Plopsa gift card van € 5 niet gebruikt. Kan ik het geld recupereren?

Nee, het bedrag kan niet uitbetaald worden als het niet werd uitgeven in het park.

Stond je vraag er niet tussen? Stuur dan een mailtje naar rodekruisfeest@rodekruis.be.