Stickerverkoop 2022

Vanmorgen werd ze in gang getrapt: de 14-daagse stickeractie van Rode Kruis-Vlaanderen om de lokale vrijwiligersafdelingen te steunen. Het gaat om de eerste post-corona-editie. Eindelijk kunnen onze vrijwilligers weer ongehinderd op pad in eigen buurt. Na 2 moeilijke jaren met een sterk teruggevallen verkoop, hopen we dit jaar op een recordeditie!

Met Disneyland® Paris – dat dit jaar 30 kaarsjes uitblaast – als partner en met Minnie Mouse op de sticker heeft de 14-daagse actie alvast een sterke basis om een succes te worden. Die nieuwe sticker moet alle Vlamingen overtuigen om de 228 lokale Rode Kruisafdelingen financieel te steunen. De opbrengsten van de stickeractie gaan integraal naar hun werking.

De boodschap van Rode Kruis-Vlaanderen en Disneyland® Paris is daarom duidelijk: wie hulp nodig heeft, kan altijd rekenen op 1 van de 13.000 Rode Kruisvrijwilligers in deze lokale afdelingen. Maar nu zijn zij het die even hulp nodig hebben, financiële hulp. En door een sticker te kopen, steun je specifiek jouw lokale Rode Kruis. Want daarmee investeren de vrijwilligers in ambulances, interventiekledij, materiaal voor eerstehulpopleidingen, materiaal voor eerstehulpposten en nog veel meer.

Opnieuw ongehinderd op pad

De actie loopt van vandaag tot donderdag 5 mei. De prijs voor de sticker blijft ongewijzigd op 5 euro en is in heel Vlaanderen te verkrijgen. Je zal de Rode Kruisvrijwilligers onder andere vinden op kruispunten (eindelijk opnieuw na 2 jaar!), bloedinzamelingen, markten en parkings van shoppingcenters & warenhuizen.

Daarnaast wordt er ook ingezet op extra verkoopkanalen. Dat wil zeggen dat de sticker tevens te koop is bij verschillende lokale handelaars, jeugdbewegingen en online via www.koopdesticker.be/sint-truiden.