Reactie op oproep N-VA om bloed te geven: Rode Kruis-Vlaanderen blijft neutraal

13/05/15

“Word ook  #Helfie en geef bloed op de Roodshow tussen 18 mei en 10 juli”. Met deze boodschap roept de ledenorganisatie van N-VA al haar leden op om bloed te geven bij Rode Kruis-Vlaanderen.

De ledenorganisatie van N-VA heeft een aanvraag ingediend om een organisatie met een hart te worden. Dit betekent concreet dat ze een engagement aangaan voor het inzamelen van 1400 bloeddonaties. Elke vereniging, los van politieke kleur of overtuiging, kan en mag zo’n oproep doen. Net dat garandeert de neutraliteit van onze organisatie.

Wij communiceren niet actief over de campagne, net zoals we dat bij andere organisaties ook niet doen. Als een organisatie dat zelf wel wenst te doen, is dat hun goed recht.

Wij beklemtonen dat het Rode Kruis een neutrale organisatie is die los van politieke voorkeur of overtuiging de doelstelling om voldoende bloed te voorzien in Vlaanderen vooropstelt. Er zijn verschillende organisaties die met ons een engagement aangaan om hun leden op te roepen om bloed te komen geven. Voor ons maakt het niet uit of die organisaties al dan niet een bepaald gedachtegoed genegen zijn. Voldoende en veilig bloed, dat is de kern van onze activiteit!

 


Verwante items

  • Omdat niet iedereen tijdens de week de tijd vindt om bloed of plasma te doneren, zetten onze elf donorcentra vier keer per jaar de deuren open op zaterdag. Afgelopen zaterdag was het opnieuw zover en toonden maar liefst 1.249 donoren hun warme hart door langs te komen. In Mechelen genoten de…

    Lees meer...
  • In juli 2007 heeft An Luyten een vrije dag die helemaal anders loopt dan gepland. Vanuit haar woonplaats Antwerpen vertrekt ze in de namiddag met de wagen. Aan een kruispunt in het midden van het stadscentrum neemt ze een afslag naar links, maar moet plots het rempedaal induwen omdat een stroom…

    Lees meer...
  • Maar liefst 150 organisaties en bedrijven lieten de A’s, O’s en B’s uit hun naam of logo verdwijnen in het kader van de Missing Type-campagne die vorige week opgestart werd. Heel wat mensen deden hetzelfde op social media. Een ongelooflijk mooie ondersteuning van deze campagne!  De bedoeling van…

    Lees meer...

Deel dit nieuws:

Op de hoogte blijven? Schrijf je in op onze nieuwsbrief: