Vlaanderen mist steeds meer A's, B's en O's

18/08/16

Dinsdag 16 augustus lanceerden we de campagne Missing Type. Een internationale campagne in 21 landen, om mensen bewust te maken van hun bloedgroep. Hoe zou de wereld eruit zien zonder de letters A, B en O? In Vlaanderen wordt het langzaam duidelijk: 140 organisaties doen al mee aan de gigantische verdwijntruc! Het mag gezegd worden, de inzet van organisaties is indrukwekkend! Maar mét die letters is het toch net iets beter.  

Ook voor duizenden mensen zijn de letters, ... euh bloedgroepen A, B en O letterlijk van levensbelang. Slechts 3% van de Belgische bevolking doneert bloed, terwijl 70% het ooit nodig heeft. We hebben dus veel nieuwe A, B en O’s nodig.

Ook meedoen?

Wil jij of jouw organisatie ook meedoen? Leuk idee! Steun de campagne op Twitter, Facebook en Instagram met de hashtag #MissingType: pas je profiel of logo aan of post of tweet zonder de A, B en O’s.

Bekijk de indrukwekkende lijst met partners

Word donor


Verwante items

  • Omdat niet iedereen tijdens de week de tijd vindt om bloed of plasma te doneren, zetten onze elf donorcentra vier keer per jaar de deuren open op zaterdag. Afgelopen zaterdag was het opnieuw zover en toonden maar liefst 1.249 donoren hun warme hart door langs te komen. In Mechelen genoten de…

    Lees meer...
  • ​Herinner je je nog hoe we deze zomer alle A, B en O's lieten verdwijnen? Met de Missing Type campagne schudden we de Vlaming op een originele manier wakker over het belang van bloedgroepen. Dat vond ook de jury van de Kortom Communicatieprijs: Missing Type is een van de genomineerden! Niet alleen…

    Lees meer...
  • In juli 2007 heeft An Luyten een vrije dag die helemaal anders loopt dan gepland. Vanuit haar woonplaats Antwerpen vertrekt ze in de namiddag met de wagen. Aan een kruispunt in het midden van het stadscentrum neemt ze een afslag naar links, maar moet plots het rempedaal induwen omdat een stroom…

    Lees meer...
  • Maar liefst 150 organisaties en bedrijven lieten de A’s, O’s en B’s uit hun naam of logo verdwijnen in het kader van de Missing Type-campagne die vorige week opgestart werd. Heel wat mensen deden hetzelfde op social media. Een ongelooflijk mooie ondersteuning van deze campagne!  De bedoeling van…

    Lees meer...

Deel dit nieuws:

Op de hoogte blijven? Schrijf je in op onze nieuwsbrief: