Meer weten over Rode Kruis in 2015

landen in nood geholpen

In 2015 boden we noodhulp aan vier landen. In Irak gaven we hulp aan vluchtelingen en ontheemden via waterbevoorrading, kampinfrastructuur en hulpgoederen. In Jemen hielpen we door noodhulp­­goederen, voedsel en medisch materiaal te leveren en eerstehulpopleidingen te ondersteunen. In Syrië hielpen we met hygiëne­pakketten, melkpoeder en logistieke ondersteuning. In Nepal boden we het lokale Rode Kruis meteen hulp na de zware aardbeving.

Daarnaast verleenden we humanitaire hulp op lange termijn. In Burundi hielpen we bij de re-integratie van teruggekeerde vluchtelingen door onderdak, socio-economische ondersteuning en watervoorziening te organiseren. In de Filippijnen hielpen we bij de heropbouw na de ravage van tyfoon Haiyan.

Via het internationaal noodhulpfonds (DREF) ondersteunden we nog extra operaties in acht verschillenden landen: Bolivia, Peru, Rwanda, India, Burundi, Palestina, Niger, en Ecuador.