Dit zal je ook interesseren

Zorgeloos op kamp of naar een gastgezin

Juli 2014

Kinderen die in armoede leven, kunnen vaak niet op vakantie gaan. Voor hen organiseren we al bijna 25 jaar Vakantiekampen. 467 kinderen uit kwetsbare gezinnen genieten in 2014 van een deugddoende vakantie op een van onze 13 Vakantiekampen. 261 vrijwilligers zetten er zich in als hoofdmonitor, monitor of logistieker. Via Europa Kinderhulp gaan 52 kinderen voor 2,5 weken naar een gastgezin in Nederland. Zeven onder hen gaan ook in de kerstvakantie opnieuw naar hun gastgezin.

“Mijn dochters vonden het een mega supertof kamp. Als een tiener zoiets zegt, dan was het echt heel geweldig! Het kamp betekent veel voor hen. Ze waren eventjes weg uit de stressvolle thuissituatie. Financiële problemen wegen nu eenmaal op het hele gezin. De monitoren organiseerden leuke uitstappen en spelletjes, zodat mijn meisjes op 1 september ook over hun toffe vakantie konden praten. Namens mijn en alle andere kinderen een dikke pluim en een grote dankjewel.” Nathalie, mama van twee dochters