Dit zal je ook interesseren

Lopen voor proper water

Mei 2014

Op 18 mei trekken duizenden mensen hun loopschoenen aan voor de 20 km door Brussel. 1.120 lopers van het Red Cross team zamelen al lopend geld in voor proper water in Burundi. En dat is nodig: de helft van de Burundese bevolking heeft geen toegang tot proper water en sanitaire voorzieningen. Ook verschillende lokale afdelingen helpen: 54 afdelingen zetten zich extra in om veilig water in Burundi mogelijk te maken. Zo worden er in 2014 maar liefst 232 bronnen aangelegd. 33% van de bevolking vindt nu drinkbaar water op minder dan 500 meter van zijn huis, tegenover 23% in 2013. Met onze hulp leidt het Burundese Rode Kruis ook 230 vrijwilligers op om de waterbronnen aan te leggen en te onderhouden.

“Het Rode Kruis heeft ons drinkbaar water gegeven. Nu is het aan ons om ervoor te zorgen dat het waterpunt blijft werken. Want een bevolking die ziek is, kan niet vooruit.” Jeannette, Burundese moeder van vijf kinderen