Dit zal je ook interesseren

Indische richtlijnen voor eerste hulp

Oktober 2014

Samen met het Indische Rode Kruis ontwikkelen we eerstehulprichtlijen voor India: de Indian First Aid Guidelines (IFAG). Eerder al namen we het voortouw bij de ontwikkeling van evidence-based eerstehulprichtlijnen voor Europa (EFAM) en Afrika (AFAM). Aan IFAG werken ook Indische experts uit verschillende medische disciplines en ervaren Indische eerstehulplesgevers mee.

In oktober worden de Indische eerstehulprichtlijnen voorgesteld. De richtlijnen vormen de basis voor een waaier aan eerstehulpmaterialen, aangepast aan de diversiteit en de noden van dit enorme land. Ze zijn wetenschappelijk onderbouwd en houden rekening met de Indische cultuur, gebruiken en tradities. Voorbeelden zijn rijstwater drinken bij diarree en water of thee gorgelen om infecties aan de bovenste luchtwegen te voorkomen. IFAG omvat naast richtlijnen voor de meest voorkomende ongelukken, verwondingen en ziektes in India ook preventierichtlijnen.