Dit zal je ook interesseren

Aangepaste vakantie in zorghotel

Mei 2014

Vakantie doet iedereen deugd. Daarom organiseren we Aangepaste Vakanties voor mensen die door hun handicap, ziekte of ouderdom moeilijk zonder begeleiding op reis kunnen. We willen nog meer mensen met een zorgbehoefte helpen en bouwen daarom een zorghotel op het domein Polderwind in Zuienkerke.

Op 13 mei lichten we onze plannen toe aan de pers en in juni nodigen we vakantiegangers, vrijwilligers, architecten en experten uit op een simulatie van drie mogelijke kamers. In het najaar dienen we de bouwaanvraag in en starten een wetenschappelijk onderzoek naar de invloed van een gebouw op het welzijn van iemand. In 2015 beginnen de bouwwerken en in 2017 verwachten we de eerste gasten.

“Mijn man is volledig verlamd na een hersenbloeding. Vroeger gingen we veel op stap, nu zijn we aan huis gebonden. Dankzij het Rode Kruis konden we er toch een week samen tussenuit. Dat deed zo’n deugd!” Mantelzorger Sigriet over Aangepaste Vakanties