Dit zal je ook interesseren
8,8/10

op tevredenheidsrapport donoren

Geef bloed

We zijn blij met nieuwe donoren en stellen hun mening sterk op prijs. Daarom vragen we onze nieuwe donoren waarom ze doneren, wat de aanleiding is om dit te doen en hoe vaak ze het wensen te doen. We vragen ook uitgebreid hoe ze het bloed geven ervaren. Uit de bevraging blijkt dat nieuwe donoren heel tevreden zijn. Hun gemiddelde tevredenheidsscore is 8,8 op 10. Ze zijn ook sterk gemotiveerd om terug te komen: 97% wil nog eens bloed geven.

De tevredenheidsscore voor de ‘wachttijden’ steeg voor het derde jaar op rij. Om de tevredenheid zo hoog mogelijk te houden, doen we er alles aan om de wachttijden te verminderen. Dit doen we onder meer door afnamebedjes te laten reserveren. In 2014 maakten 85.582 donoren hiervan gebruik. De meeste reservaties gebeuren door donoren van plasma en bloedplaatjes. 85% van alle plasmadonoren en 63% van alle donoren van bloedplaatjes doneren op reservatie. In 2015 willen we de wachttijden verder verlagen en ook online afspraken mogelijk maken.