Dit zal je ook interesseren

mensen op vakantie

In 2014 genoten 271 mensen die door hun handicap, ziekte of ouderdom moeilijk zonder begeleiding op reis kunnen van een van onze tien Aangepaste Vakanties in Nederland: in Hotel De Valkenberg, Vakantiehuis De Paardestal, Hotel Merlinde en het hotelschip J. Henry Dunant. Onze vrijwilligers leggen er vijf dagen lang de vakantiegangers in de watten. Onze Aangepaste Vakanties richten zich zowel tot mensen die in een instelling verblijven als tot mensen die thuis worden verzorgd. In 2014 ontvingen we 241 gasten die zorg nodig hadden en 30 mantelzorgers.

Voor kinderen die in armoede of familiaal moeilijke omstandigheden leven, is op vakantie gaan niet evident. Daarom organiseert Rode Kruis-Vlaanderen Vakantiekampen. 467 kinderen uit kwetsbare gezinnen namen in 2014 deel aan een van onze dertien vakantiekampen. 261 vrijwilligers droegen hun steentje bij om de kinderen van een zorgeloze vakantie te laten genieten.

Via Europa Kinderhulp gingen 52 kinderen voor 2,5 weken naar een gastgezin in Nederland. Zeven onder hen gingen in de kerstvakantie opnieuw naar hun gastgezin.